x
×

عقده گشایی حقیران – بی سوادان و مدعیان فیلم و پخش

عقده گشایی حقیران – بی سوادان و مدعیان فیلم و پخش
تصویر از: iranfilmport.com
+ -
 
جالب است که بعد از 12 سال ایستادگی مقابل اخبار فیک و کلاهبرداری های رنگارنگ، حال همان افراد با بخل و کینه از روش و شیوه خودمان میخواهند علیه خودمان استفاده کنند.
 
این نوشته را به چند دسته تقسیم میکنم:
  • تقسیم بندی درجات افتخار در یک فستیوال فیلم
  • چگونگی نشر خبر
  • اصالت درگاه فیلم ایران
  • اصالت سایرین چون هادی‌علی‌پناه ها...
 
تقسیم بندی درجات افتخار در یک فستیوال فیلم
سازوکار هر فستیوال با فستیوال دیگر متفاوت است. به عنوان مثال یک فستیوال دو بخش Official Selections و Awards داشته و فستیوال دیگرPre-Selections،  Official Selections، Semi-Finalist، Quarter-Finalist، Nominee، Honorable Mention و Award.
بنابراین؛ برخورد ما بعنوان پخش کننده و سپس نشر دهنده خبر هم متفاوت خواهد بود. حال؛ بعضی در این زمینه، معتقدند که فقط جایگاه Official Selection و Award واجد ارزش است. این کاملا به رویکرد یک نشردهنده برمیگردد. مانند فیلمسازی است که با ما میگوید که پس از حضور در 10 فستیوال، یک خبر را بصورت کلی کار کنیم، چرا که از نظر او نشر تک تک حضورها کمتر از 10 فستیوال بطور همزمان واجد ارزش است.
بنابراین به دوست بی سواد تاکید میکنیم که هر بخش از این افتخارات، ارزش خود را به تنهایی خواهد داشت و نبود فیلمی از شما در این بخش نباید باعث عقده گشایی حقیرتان شود.
 
چگونگی نشر خبر
همانطور که در عنوان و متن خبر هم به روشنی واضح است، ما از کلمه «مقدماتی» استفاده کرده ایم. اگر قصد کلاهبرداری و اغفال دیگران بود که براحتی با جعل و سندسازی که عزیزان مدعی انجام میدهند پیش میرفتیم.
اینکه شما بخش «مقدماتی» را به عنوان «یک بخش از فستیوال» قبول ندارید، مشکل خودتان است. در ایمیل رسمی IDFA به روشنی چند موضوع قابل رویت است. 1) نام فیلم 2) تبریک بابت گذر از مرحله ای به مرحله ای دیگر 3) جویا شدن وضعیت پریمیر فیلم تاکنون.
 
 
از طرفی همزان با دریافت این ایمیل، ایمیل های ردی (Not Selected) فیلم های دیگر نیز دریافت شد.
 
 
اهمیت موضوع اینجاست که در بسیاری از مواقع، فستیوالی موفقیت یک فیلم را اعلام کرده ولی پشت آن، موفقیت «همه ی فیلم‌ها» را نیز اعلام میکند. بنابراین ما منتظر خیلی اتفاقات خواهیم ماند تا از اصالت یک خبر مطمئن شویم.
بنابراین براساس جایگاه بالای این جشنواره، خواست فیلمساز و حتی خواست خودمان، تصمیم به نشر به شرط آگاهسازی و استفاده از کلمه «مقدماتی» گرفتیم. در ثانی، متن ایمیل را نیز نشر داده ایم که کوچکترین شبهه ای در این زمینه بجا نماند. تصور کنید که اگر اینکارها را نمیکردیم چه می‌شد؟!
 
اصالت درگاه فیلم ایران
درگاه فیلم  ایران، سالیان با دروغ، اخبار فیک، نشر اخبار نادرست، فستیوال های آنلاین و ماهانه و بسیاری دیگر از جنبه های غیر اخلاقی ایستادگی کرده است.که تنها یکی از این اسناد، «هایلایت آگاهسازی» و  «هایلایت راهنما» در پیج اینستاگرام، مقالات متعدد در وب سایت رسمی شرکت و نیز صفحه «لیست فستیوال های بین المللی فیلم بی اعتبار، کلاهبردار و آنلاین» با آدرس https://iranfilmport.com/2232/ در وب سایت شرکت است.
اگر قرار به نشر اخبار کذب و بی اعتبار و یا حتی کم اعتبار بود، لیست افتخارات شرکت که نزدیک به 1000 افتخار است شاید به 10،000  افتخار میرسید.
«درگاه فیلم ایران» هر خبری را نشر نمی‌دهد دوست عزیز به ظاهر مطلع!
 
اصالت سایرین چون هادی‌علی‌پناه ها ...
درست نیست که از شخص خاصی نام برده و در خصوص هویتش (!) صحبت کنیم که قطعا باعث بی شخصیت شدن شان  ما خواهد شد. ما اینجا از نام «هادی علی‌پناه» به عنوان یک اسم «عام» بهره خواهیم برد به این معنا که دیگر بی‌سوادان و کینه‌توزان هم همین «هادی‌علی‌پناه» هستند. صادقانه قصد داشتم از ابتدای خلقت این انسان (!) شروع به تحلیل و نقد کرده تا کنونش ولی پشیمان شدم و متن را پاک کردم، چرا احساس کردم با آن متن در بازی کثیف او ورود خواهم کرد. اما تنها یک مورد مهم را بیان میکنم که مهمترین مورد است.
«هادی علی‌پناه» در موسسه خود (سهراب شهیدثالث) در دوره های زیادی اقدام به آموزش «پخش فیلم» کرده است. وی با مبالغی ناچیز، فیلمساز را قانع به «خود پخش کنندگی» می‌کند. آیا پخش فیلم به عنوان یک تخصص با مبلغ ناچیز و یک دوره قابل آموزش است؟ بله، نتیجه‌اش میشود حجم بالای «شاگردان علی‌پناه» در قالب «پیج‌های پخش کنندگی فیلم» که براحتی در اینستاگرام با یک سرچ کوچک می‌توانید به لیست بلندبالای آنها برسید. قطعا تخریب شرکت ما، به نفع جیب استاد است.
 
چندی بیش با لو رفتن یکی از جلسات آموزش پخش فیلم ایشان، وقت گذاشته و به افاضات دوست پخش کننده گوش فرا دادم! پُر از اشتباه، پُر از کَج فهمی، پُر از ناآگاهی! همین بس که در این دوره شما را تنها با دو پلتفرم ارسال فیلم آشنا میکنند در حالی که تعداد پلتفرم های ارسال فیلم نزدیک به 20 وب سایت است. البته دعوای ما بر سر عدد نیست، موضوع آن است که خودِ استاد در تدریس خود آنقدر بی مایع سخن میگوید که خلاف آن را از دیگری انتظار دارد.
 
سخن کوتاه کنم؛ «درگاه فیلم ایران» اولین بار و آخرین بارش نیست که با این حجم از مهملات مواجه میشود، ما به راه خود ادامه میدهیم و عاقلان آگاهند.
 
5 آذر 03
علیمحمد اقبالدار

 

نظرات 0

اولین نظر را شما درج کنید.

ارسال نظرات