تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

کسب جایزه «تندیس تک درخت طلایی» برای فیلم کوتاه «پرنسس آزاده» به کارگردانی «شهنام سجودی زاده»

کسب جایزه «تندیس تک درخت طلایی» برای فیلم کوتاه «پرنسس آزاده» به کارگردانی «شهنام سجودی زاده»
+ -

کسب جایزه «تندیس تک درخت طلایی» برای فیلم کوتاه «پرنسس آزاده» به کارگردانی «شهنام سجودی زاده»

به گزارش «درگاه فیلم ایران» فیلم کوتاه داستانی «پرنسس آزاده» به نویسندگی و کارگردانی «شهنام سجودی زاده» و تهیه کنندگی «انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر اردبیل، شهنام سجودی زاده و سروناز محمدی» به پخش کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علیمحمد اقبالدار»، توانست نائل به کسب جایزه «تندیس تک درخت طلایی» به همراه لوح تقدیر و جایزه 600/000/00 میلیون ریالی در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «پنج» شود. گفتنی است که، رییس هیات داوران «لوسی لئنوکس» با متنی کوتاه در استوری خود از فیلم تمجید کرده اند و گفتند: «تبریک میگویم. فیلمی زیبا و شایسته جایزه».

IRAN FILM PORT (An Iranian Films Agency and Distribution) announces formally and proudly that the short film named "Princess Azadeh" directed by "Shahnam Sojoudizadeh", has won award in "Golden Single Tree" at "5 Film and Photo Awards Festival" in IRAN 2024. This short film is being distributed by "IRAN FILM PORT" company, under the supervision of "ALIMOHAMMAD EGHBALDAR".
 

 

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «پنج» یک رویداد بین المللی برای فیلم و عکاسی با هدف ایجاد پلی بین کشورها و فرهنگ های مختلف است. این جشنواره با الهام از درختی 500 ساله در حومه دماوند واقع در روستای آرو برگزار می شود.

این درخت سال‌هاست که هر ساله در فصول مختلف سوژه عکس‌های «عباس کیارستمی»، کارگردان و عکاس بین‌المللی بوده است. عکس‌های او تحت عنوان «سفید برفی» در گالری‌های معتبر جهانی مانند مرکز پمپیدو پاریس و موزه هنرهای معاصر نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

حدود 5 سال پیش، «مهدی خراشادی زاده»، عکاس مستند و فیلمساز و بنیانگذار جشنواره  فیلم و عکس «پنج»، دوباره از این درخت عکاسی کرد و جشنواره را برای تجلیل از این نماد فرهنگی و نمادین که نماد میراث هنری عباس کیارستمی است، ایجاد کرد. عدد 5 برگرفته از فیلم سینمایی 5 ساخته «عباس کیارستمی» است که در سال 1381 منتشر شده و شامل 5 سکانس با میانگین مدت زمان 16 دقیقه است.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، جشنواره پنج یک جشنواره معتبر و بزرگ برای فیلم و عکاسی است. این جشنواره با اهدای جوایز از هنرمندان سراسر جهان حمایت می‌کند. پنج سال است این جشنواره برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن یافتن هنرمندان مستقل است.

از داوران جشنواره میتوان به رییس هیات داوران: «لوسی لنوکس» از اسپانیا، اعضای هیات داوری: «کامران شیردل» از ایران، «خسرو معصومی» از ایران، «علیرضا زرین دست» از ایران، «راگیپ تارانس» از ترکیه، «الهه نوبخت» از ایران و «تساره مره» از کامرون اشاره کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دختر سیزده ساله ای به نام آزاده به همراه پدربزرگ و چند خانواده افغانی به ایران قاچاق شده و کارفرمای ایرانی در شرایط برده داری مدرن از پناهندگان سوء استفاده می کند. پدربزرگ قصد دارد نوه خردسال خود را برای ازدواج به مردی بفروشد و ...»

از عوامل این فیلم میتوان به: فیلمنامه نویس، کارگردان: شهنام سجودی زاده، تهیه کننده: انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر اردبیل، شهنام سجودی زاده و سروناز محمدی، فیلمبردار: محبوب شکرزاده، صدابردار: ستار طیبی، صداگذار: بهنام اسدالهی، تدوینگر: آرمین دانشور، طراح گریم: مریم قدمگاهی، طراح لباس: شهنام سجودی زاده، انیماتور و جلوه های  ویژه: آرمین دانشور، عکاس: علی سجودی زاده، طراح پوستر: شهنام سجودی زاده و بازیگران: جمشید سالوری، مائده عیدی، صمد راهدار، گل آقا یارمحمدی، بهناز نظافت، داوود چاوشی، عبدالرحمن سالوری و شاه سلطان سالارینیا اشاره کرد.

 

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار