تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

آشنايي با جشنواره اسکاري و بين‌المللي «Tribeca» آمريکا

آشنایی با جشنواره اسکاری و بین‌المللی «Tribeca» آمریکا
+ -

آشنایی با جشنواره اسکاری و بین‌المللی «Tribeca» آمریکا

جشنواره فیلم «Tribeca» رویدادی بین‌المللی است که در سال 2002 توسط «Jane Rosenthal» ،«Robert De Niro» و «Craig Hatkoff»  در واکنش به حملات 11 سپتامبر به مرکز «تجارت جهانی» و از دست دادن افراد زیادی در محله «Tribeca» در منهتن  تاسیس شد.  این جشنواره پس از 120 روز برنامه‌ریزی با کمک بیش از 1300 داوطلب راه‌اندازی شده و بیش از 150000 نفر و چندین فیلمساز پیشرو در آن حضور یافتند.
 
 
جشنواره «Tribeca» در شروع میزبان بیش از 300000 نفر مهمان بوده است. این جشنواره آثار گسترده‌ای را چون مستقل، مستند و داستانی در دو مدیوم «کوتاه» و «بلند» از سراسر جهان را به نمایش گذاشته وهمراه با نمایش‌های استودیویی، میزگردهای گفتگو محور و نقد و بررسی آثار، کنسرت‌های موسیقی و کمدی، نمایش فیلم در فضای باز و «family festival»، در امتداد رودخانه «Hudson» هر ساله برنامه ریزی می شود. «family festival» یا جشنواره خانوادگی شامل نمایش آثار «کودکانه، قصه‌گویی، کارگاه‌ها و بازی‌های تعاملی» بوده که در یک نمایشگاه خیابانی یک روزه با جمعیتی در حدود 250000 نفر برگزار می‌شود.
 
 
در پایان سال 2003، «Robert De Niro» سالن تئاتری را در خیابان «واریک» خریداری کرد، خانه هنری که هر شب آثار مستقل به نمایش می‌گذاشت، او تصمیم گرفت نام آن را به سینمای «Tribeca» تغییر دهد و به یکی از مکان‌های برگزاری جشنواره تبدیل کند و در سال 2006، جشنواره دامنه کاری خود را در شهر نیویورک و در سطح بین‌المللی گسترش داد. در شهر نیویورک، «Tribeca» میزبان نمایش‌هایی در سراسر منهتن بود، نمایش بیش از 1000 اثر در جشنواره که از ظرفیت مرکز شهر نیز بیشتر بوده است. در مجموع 169 فیلم بلند و 99 فیلم کوتاه از بین 4100 اثر ارسالی، انتخاب شدند که شامل 1950 فیلم ارسالی بلند بوده است که سه برابر مجموع آثار ارسالی در اولین دوره برگزاری جشنواره در سال 2002 می‌باشد. در سال 2009، «Rosenthal»، «Hatkoff» و «De Niro» به دلیل نقش مهمی که در بازپروری اقتصاد «TriBeCa» پس از 11 سپتامبر به عهده گرفتند، در«Barron's list» رتبه 14 را از 25 نیکوکار برتر جهان به خود اختصاص دادند.
 
نوزدهمین جشنواره فیلم ترایبکا، که در ابتدا برای 15 تا 26 آوریل 2020 برنامه ریزی شده بود، به دلیل همه گیری COVID-19 لغو شد. در هفته‌ها و ماه‌های بعد، ترایبکا چندین پیشنهاد دیجیتالی را برای نمایش آثار فیلمسازان و سازندگانی که امیدوار بودند اثر خود را در گردهمایی بهاری نمایش دهند، دریافت کرد و به راه‌اندازی آن پرداخت. یک پلت‌فرم دیجیتال امن برای نمایش آثاری که در سال 2020 از سراسر جهان پذیرش شده بودند.
 
 
در پاسخ به همه‌گیری شیوع جهانی کرونا،  این رویداد برنامه‌ی «We Are One» را با مشارکت «YouTube» برگزار کرد، یک رویداد دیجیتال رایگان 10 روزه که جهت سرگرمی و ایجاد ارتباط برای مخاطبان در خانه فراهم شده بود. این برنامه با همکاری 21 جشنواره بین المللی فیلم از جمله «Cannes» ,«Sundance» ،«TIFF» و «Venice» برگزار شد و شامل نمایش بیش از 100 ساعت آثار کوتاه و بلند، سخنرانی‌ها و موسیقی را برای 1.9 میلیون مخاطب در 179 کشور به نمایش گذاشته و فراهم کرد.
 
جشنواره بین‌المللی فیلم «Tribeca» تحت حمایت «آکادمی جوایز اسکار»، «بفتا» و «آکادمی جوایز کانادا» با قدمتی بالغ بر دو دهه جوایز خود را در بخش‌های زیر اهدا می‌کند:
  • بهترین فیلم
  • بهترین کارگردانی 
  • بهترین تدوین
  • بهترین فیلمبرداری
  • بهترین بازیگر مرد
  • بهترین بازیگر زن

 

 

جهت اطلاع از تاریخ ارسال آثار خود به جشنواره «اینجا» کلیک کنید.
نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
 
 
 
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار