تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

آشنايي با جشنواره اسکاري و بين‌المللي فيلم کوتاه «Aspen» آمريکا

آشنایی با جشنواره اسکاری و بین‌المللی فیلم کوتاه «Aspen» آمریکا
+ -

آشنایی با جشنواره اسکاری و بین‌المللی فیلم کوتاه «Aspen» آمریکا

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «Aspen Shortsfest» در سال 1979 توسط «Ellen Kohner Hunt» که به دنبال روشنگری، غنی سازی جامعه و آموزش از طریق سینما بود در «Colorado» آمریکا شمالی تاسیس شد.
 
 
«Ellen Kohner Hunt» در طی هفت سال مدیریت خود در جشنواره فیلم «Aspen» با دستمزد یک کارمند و حقوقی عادی به مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت. او یکی از برجسته‌ترین افرادی بود که باعث درخشش «Aspen» شد و دلیلی بر این بود تا گروهی از سینماگران با استعداد گرد هم بیایند به بررسی آثاری که از شایستگی‌ لازم از نظر کیفی و محتوایی برخوردار بودند، بپردازند.
 
 
 
تمام تلاش «Ellen» در طول سالهای فعالیتش آن بوده که اطمینان حاصل کند این رویداد بین‌المللی از سه ویژگی اصلی به عنوان یک کل منسجم برخوردار باشد: «روحیه استقلال‌طلبانه»، «رویکرد اجتماعی» و «اساس آموزشی» و شعار «Independent by Nature» را برای این جشنواره برگزید. 
«Aspen» در طول تاریخ فعالیت خود تجربه‌های منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای دوستداران حرفه‌ای هنر  و صنعت  سینما ایجاد کرده است. این جشنواره درواقع  یک رویداد سینمایی مهم بوده که تحت حمایت «آکادمی جوایز اسکار»، «بفتا» و «آکادمی جوایز کانادا» هر ساله به طور متوسط میزبان حدودا 30000 میهمان بوده است و توسط «indieWIRE» به عنوان یکی از 50 جشنواره فیلم پیشرو در جهان شناخته شده و خلاقانه‌ترین آثار بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.
 
 
«Aspen Shortsfest» با هدف پذیرش آثار کوتاه خلاقانه و تاثیرگذار در سطح بین‌المللی، هنرمندان را دعوت به حضور در جلسات نقد و بررسی فیلم و کارگاه‌های هنری و آموزش کرده و هر ساله میزبان بیش از 100 هنرمند فعال در سینما می‌باشد. جشنواره «Aspen Shortsfest» در سال 2016 پذیرای انیمیشن «Bear Story» بوده است که این انیمیشن توانست نائل به کسب جایزه «بهترین انیمیشن» از «آکادمی اسکار» شود. همچنین در سال 2019 نیز فیلم کوتاه داستانی «Fauve»، انیمیشن «Weekends» و «One Small Step» نیز از این جشنواره، نامزد اسکار بوده‌اند.
 
 
جوایز این جشنواره بین‌المللی در بخش‌های ذیل اهدا می‌گردد: «تمامی جوایز شامل بخش نقدی نیز می‌شود»
  • جایزه بهترین انیمیشن
  • جایزه بهترین اثر کمدی
  • جایزه بهترین درام
  • جایزه بهترین فیلم مستند
  • جایزه بهترین فیلم کوتاه
  • جایزه بهترین فیلم کوتاه دانشجویی
  • جایزه «Ellen Award»
  • جایزه ویژه هیئت داوران

 

جهت اطلاع از تاریخ ارسال آثار خود به جشنواره «اینجا» کلیک کنید.

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار