تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

«اصغر فرهادي» داور جشنواره کن شد

«اصغر فرهادی» داور جشنواره کن شد
+ -

«اصغر فرهادی» داور جشنواره کن شد

به گزارش «درگاه فیلم ایران» به نقل از «خبرگزاری ایسنا» اصغر فرهادی در جمع 9 نفره‌‌ی هیات داوران جشنواره‌ی فیلم کن فرانسه قرار گرفته است.
بعد از ده‌ها شایعه و اخبار متفاوت، «ونسان لیندون» بازیگر فرانسوی فیلم سال گذشته «تیتان» که برنده‌ی جایزه‌‌ی نخل طلا شده بود، به عنوان رییس هیات داوران هفتاد و پنجمین دوره از این جشنواره‌ی معتبر انتخاب شد.
لیندون که در سال 2015 به خاطر ایفای نقش در فیلم «اندازه یک مرد» ساخته‌ی استفانی بریزه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر کن شده بود، حالا تبدیل به نخستین ستاره فرانسوی از زمان «ایزابل هوپر» در سال 2009 می‌شود که به عنوان رییس هیات داوران برگزیده شده است.
«اصغر فرهادی» کارگردان «فروشنده» که دو جایزه‌ی اسکار را در کارنامه‌ی خود دارد، در هیات داوران به «جف نیکولز» کارگردان آمریکایی، «ربکا هال» بازیگر و فیلمساز بریتانیایی و «دیپیکا پادوکون» بازیگر هندی ملحق می‌شود.
«نومی راپاس» بازیگر سوئدی، «جازمین ترینکا» بازیگر و کارگردان ایتالیایی، «لاج لی» کارگردان فرانسوی و «یواکیم» تریر فیلمساز نروژی لیست اعضای هیات داوران را تکمیل می‌کنند. نخستین فیلم ترینکا با عنوان «مارسل!» هم در بخش نمایش ویژه‌ی فستیوال پخش خواهد شد.
لیندون در بیانیه‌ای گفت: در همراهی با هیات داوران، ما تلاش می‌کنیم بهترین مراقبت را از فیلم‌های آینده داشته باشیم که تمام‌شان همان امید پنهان شجاعت، وفاداری و آزادی را حمل می‌کنند و ماموریت آن‌ها تحت تاثیر قرار دادن بیشترین تعداد مردان و زنان از طریق صحبت کردن با آن‌ها در مورد دردها و لذت‌های مشترک‌شان است.
با توجه به اینکه فستیوال از سه هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود، ترکیب هیات مدیره‌ی کن هرگز آنقدر دیر اعلام نشده بود. تیری فرمو مدیرکل فستیوال در یک کنفرانس خبری گفت این تاخیر به خاطر مشکلات در دسترس نبودن استعدادها پیش آمد. او قبلاً می‌خواست پنلوپه کروز هم در جمع هیات داوران باشد اما او این امکان را نداشت.
.
نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
 
 
 
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار