تخصصی‌ترین مرکز پخش و ارسال فیلم به فستیوال‌های بین‌المللی درگاه فیلم ایران
×

چرا نبايد فيلم را خودمان پخش کنيم؟

چرا نباید فیلم را خودمان پخش کنیم؟
+ -

چرا نباید فیلم را خودمان پخش کنیم؟

این سوال اساسی ترین سوالی است که در حوزه ی پخش فیلم باید به آن پاسخگو باشیم!

بهتر است این سوال را اینگونه پاسخ بگویم. چرا نباید فیلمبردار فیلم‌مان خودمان باشیم؟ چرا نباید صدابردار فیلم‌مان خومان باشیم؟ براستی چرا نباید تدوینگر، صداگذار، بازیگر، تهیه کننده، مدیر تولید، دستیار تدارکات، نورپرداز، گریمور و ... خودمان باشیم؟ جواب آنقدر روشن است که نیازی به پاسخ نیست. بغیر از آنکه انجام دادن تک تک موارد فوق، با هم غیر قابل تصور و غیر منطقی است، نیازمند دانشی است که نمیتواند در یک فرد جمع شود!

پخش فیلم هم جز همین دسته است. یک تخصص بشدت حرفه ای که نیازمند دانش و تجربه ی بسیار زیاد است.

بسیاری تصور ساده ای دارند. «زبان که بلد هستیمو کمی هم کامپیوتر! پس برو که رفتیم» این کاملا اشتباه است و باعث اتلاف زمان و هدر رفت انگیزه و هزینه شما خواهد شد.

در این حوزه موارد و ریزه کاریی هایی وجود دارد که با انتخاب اشتباه خود، به عنوان مثال، به راحتی فیلمتان را برای گرفستیوال های A+ و A بسوزانید. این موارد براحتی قابل یادگیری نیست و باید سال ها در این زمینه مطالعه و فعالیت داشته باشید.

از طرفی مسئله Performance مطرح است. در بسیاری از پخش های ناموفق که توسط «درگاه فیلم ایران» از سال 1391 تاکنون (تاریخ حال حاضر: 02/01/1402) ، مشاهده و بررسی شده است که در آنها، خود فیلمساز اقدام به پخش کرده است، افت Performance یا کارائی دیده میشود. یعنی فیلمساز در ابتدا با قدت اقدام به پخش کرده و پس از 2 یا 3 ماه پخش فیلم را رها میکند. چون به عنوان مثال درگیر ساخت فیلم بعدی خود میشود و احساس میکند که فیلم قبلی جواب نگرفته است. این اتفاق کاملا طبیعی است چرا که فیلمساز باید فیلم خود را بسازد و پروسه وقت گیر پخش، خسته کننده است و باعث میشود در بلند مدت فیلمساز احساس نا امیدی پیدا کند. اما یک پخش کننده حرفه‌ای در تایم یکساله و یا دوساله بصورت مرتب و non-stop روی فیلم کار میکند و هیچ افت Performance اتفاق نخواهد افتاد.

نکته دیگر، پرستیژ فیلم است. در واقع با نقش بستن لوگو و آرم شرکت معتبر پخش بر روی فیلم شما، تیم بازبینی فیلم در فستیوال ها بیشتر راغب میشوند که فیلم شما را انتخاب کنند چرا تصور میشود که چون شرکتی پشت فیلم قرار گرفته است بنابراین ممکن است با فیلم بهتری نسبت به فیلمی که هیچ لوگو نشانی از شرکت پخش ندارد، مواجه باشیم.

بنابراین معقول ترین حالت ممکن این است که به «شرکتی حقوقی و با سابقه درخشان» اعتماد کنید که پخش کنندگی فیلمتان انجام دهد. 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر به بخش «چگونه درگاه عمل می کند» مراجعه کنید.

نظرات شما
نظری درج نشده است.
درج نظر شما
+ مشاهده لینک های اصلی سایت
آخرین اخبار