کانال تلگرام درگاه فیلم ایران

ویژگی و تفاوت‌های درگاه فیلم ایران

چرا باید درگاه فیلم ایران را جهت پخش و ارسال فیلم و فیلمنامه‌تان انتخاب کنید؟

این بهترین و تنها سوالی است که موقع تصمیم گیری در خصوص یک پخش کننده باید از خود بپرسید. اگر در جواب این سوال نتوانید ویژگی های شاخص آن پخش کننده را بشمارید، حتما شک کنید!

ملاک از نگارش شاخص‌های زیر تنها بیان ویژگی های درگاه فیلم ایران نیست، بلکه راه و رسمی است که به شما کمک خواهد کرد، یک پخش کننده حقیقی را از غیر حقیقی تشخیص دهید.


Free Consultion | مشاوره رایگان

اساس ساختار درگاه فیلم ایران نخست بر مشاوره استوار است چرا که توانایی پخش فیلم در حد آشنایی ابتدای با پلتفرم های رایج و یا آشنایی مقدماتی به زبان انگلیسی آخرین مرحله از یک پخش فیلم محسوب می شود ولی آن چیزی که حائز اهمیت است شناساسی درست فستیوال است نه طریق ارسال به آن!

جهت آشنایی با فرآیند مشاوره درگاه فیلم ایران کلیک کنید


Contract | قرارداد کاری

یکی از بزرگترین ضعف های پخش کننده نماهای فعال! عدم سازوکار حقوقی و قانونی است. در این چند سال تجربه کاری درگاه فیلم ایران به کرات دیده شده است که افراد بسیار نامید و خشمگین از پخش کننده سابق خود، تماس حاصل کرده و بیان می کنند که وی اخبار را به درستی منتقل نکرده ویا پس از دریافت لوح تقدیر و جوایز آنها را تحویل نداده است. اخذ قرارداد کاری فی مابین پخش کننده و نماینده رسمی فیلم از اساسی ترین اصول ساختاری درگاه فیلم ایران است. این قرارداد کاری در مرحله اول بصورت دیجیتال در اختیار نمایندگان فیلم قرار خواهد گرفت و در مرحله دوم در صورت تمایل افراد بصورت پستی ارسال خواهد شد.


Media-Making | رسانه سازی

درگاه فیلم ایران برای اولین بار در ایران به پشتوانه ی متخصصین بخش رسانه ای خود، تمامی اقدامات لازم جهت معرفی فیلم ، فیلمساز و عوامل به دنیای عظیم و تاثیرگذار رسانه (MEDIA) را انجام خواهد. امکانی که در یک پخش موفق بسیار تاثیرگذار است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش «رسانه سازی - Media-Making» کلیک کنید


Categorization | طبقه بندی

یکی دیگر از بزرگترین ضعف های پخش کننده نماها! و حتی پلتفرم ها، عدم توانایی در تفکیک جشنواره ها بصورت مشخص است. به عنوان مثال وقتی از آنها در خواست می کنید که فستیوال های سطح متوسط را هنگام پخش فیلم‌تان هدف قرار دهند قطعا به سراغ فستیوال هایی می روند که اسم آن فستیوال ها ناشناخته باشد. چرا که از نظر خیلی ها فستیوال ها به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند، دسته اول فستیوال هایی هستند که همه میشناسند مانند کن، کلرمون، ونیز ،برلین و ... و دسته ی دوم فستیوال هایی که اسمشان را نشنیده ایم مانند شیکاگو ، ای اف آی و ... در صورتی که به هیچ عنوان این تقسیم بندی صحیح نمی باشد. بسیارند فستیوال هایی که اسم هایشان بسیار عجیب و ناشناخته اند ولی حتی جزو فستیوال های اسکاری هستند. درگاه فیلم ایران با بررسی بسیار دقیق چندین ساله و آرشیو و دسته بندی فستیوال‌ها در سامانه‌ی داخلی خود، سعی کرده است تمامی فستیوال های موجود را به چهار دسته کلی تقسیم کنند. همچنین گفتنی است از آنجایی که در سال حدودا 10 الی 15 هزار فستیوال فراخوان می شود پوشش و تفکیک تمامی آنها نیز غیر منطقی است.

درگاه فیلم ایران (IFP) فستیوال ها را در چهار دسته ی A+ A B C دسته بندی خواهد کرد.


Interaction | ارتباط دو طرفه

کارشناسان ارتباط با مشتری (CRM) و روابط عمومی درگاه فیلم ایران به طور دائمی و بیست و چهار ساعته ارتباط متقابل با مشریان دارند. این به آن معناست که مشتریان لحظه به لحظه در خصوص وضعیت فیلم و فیلمنامه‌ی خود آگاهی کامل دارند و می توانند در جریان ریز پخش کنندگی اثرشان قرار بگیرند. گفتنی است که سایر پخش کننده‌نماها پس از دریافت پول کوچکترین ارتباطی با مشتریان خود نداشته و حتی بیشتر آنها هیچ شماره تلفن مستقیمی را در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهند. این در حالیست که درگاه فیلم ایران بصورت 24 ساعته خدمات خود را اطلاعات رسانی می‌کند.


Strategic Plan | پلن استراتژیک

درگاه فیلم ایران پس از عقد قرارداد رسمی برای هر فیلم و یا فیلمنامه استراتژی پخش مستقل آن اثر تعیین خواهد کرد. به عبارتی درگاه فیلم ایران مانند پخش کننده نماها فیلم و یا فیلمنامه را بدون برنامه ریزی به فستیوال ارسال نخواهد کرد. این برنامه بصورت جداگانه و خارج از قرارداد نیز قابل تهیه می باشد.

«درگاه فیلم ایران» با دارا بودن تیمی مجرب و حرفه ای در حوزه پخش و ارسال فیلم به فستیوال های بین المللیِ فیلم و فیلمنامه در تمامی ژانرهای رایج (کوتاه داستانی، بلند داستانی، مستند کوتاه، مستند بلند، انیمیشن کوتاه، انیمیشن بلند، تجربی کوتاه و تجربی بلند)، برای اولین بار در ایران «پِلن استراتژیک پخش» را در اختیار فیلمساز و یا تهیه کننده قرار خواهد دارد.

«پِلن استراتژیک پخش» و یا برنامه ی مدون شده ی چگونگی ارسال فیلم به جشنواره های خارجی، نقشه ی راه موفقیت یک فیلم است. شما بدون نقشه نمیتوانید سفر کنید، پس چگونه بدون «پلن پخش» انتظار موفقیت فیلمتان را در جشنواره ها دارید؟ 99% شبه پخش کنندگان فیلم در ایران، بدون هیچگونه برنامه و یا پلنی مشخص، فیلم و یا فیلمنامه را به فستیوال ها ارسال میکنند. آنها فستیوال های باز شده را رصد کرده و سپس گله‌ای فیلم های زیر دستشان را حواله ی فستیوال ها میکنند. تعدادی هم با معدود فستیوال هایی، ارتباط مستقیم کاری داشته و تنها هنرشان رایزنی با همان فستیوال های خاص است. در صورتی که نمیدانند، تعداد فستیوال های A+ (اسکاری) و A (قدمت بالای 20 سال) در جهان حدود 700 فستیوال است!

جهت مشاهده توضیحات بیشتر در خصوص پلن و یا برنامه استراتژیک کلیک کنید.